2010-08-03

Läsglasögon

Ett billigt och bra sätt att skaffa läsglasögon idag är att göra det över Internet. Att köpa glasögon på nätet är enkelt. Man väljer ut några bågar man tycker om och sen beställer man hem dem och får dm hemlevererade snabbt och smidigt.

Själv beställde jag mina Läsglasögon från Se och Le. De har en leveranstid på 3-5 dagar, jag fick mina efter tre. Snabbt och smidigt. Det bästa av allt var att jag slapp betala frakt, då de inte har någon fraktkostnad för kunden på sina läsglasögon. Ännu bättre!

Vem skall använda sig av läsglasögon då? Jo, om du lider av ålderssynthet. Det finns lite saker också att tänka på. Vilken styrka skall du ha på dina läsglasögon? Ja, det beror på när du skall använda dem till exempel när du läser, sitter vid datorn eller utför hobbyarbete. Valet av linsen storleken påverkas av om du har behov av att samtidigt kunna se på längre håll eller inte. Sen är också valet av bågar en viktig sak. Har du för vana att skjuta upp läsglasögonen i pannan riskerar du att nässadlarna fastnar i håret. Välj då plastbågar eftersom där inte finns några rörliga delar.

Etiketter: